Velkommen til e-universe.dk

Screaming Frog SEO Spider

Der er et hav af værktøjer på markedet til at tjekke hjemmesider (og shops) for alverdens ting. Mange af dem er online – nogle få er decideret software, du installerer på din computer. Fælles for de fleste online værktøjer er, at de leverer dig en færdig facitliste med “anbefalinger”, der i de fleste tilfælde er mere underholdende end værdifulde. I nogle tilfælde er de endda skadelige at følge. Men Screaming Frog SEO Spider (der er en software) er en behagelig undtagelse. Her får du ikke nogen anbefalinger – til gengæld er det nærmest kun din fantasi og viden, der sætter grænserne for, hvad du kan få ud af det værktøj. I dette indlæg ser vi på nogle af de mest oplagte tests, du kan køre med programmet. Og ja – jeg anbefaler det på det groveste!

45 Comments

Penguin Update 2.0

Omkring slutningen af maj/begyndelsen af juni 2013 rulles der en helt ny og større Penguin Update ud hos Google. Er du parat til den? Lær her, hvad du skal gøre, hvad du skal se efter og hvorfor. Og husk nu, at det er sjovere at forebygge end at helbrede!

38 Comments

Synlighed, links og mere samme sted

Vidste du, at der findes et sted på nettet, der på én og samme tid er et virkeligt godt sted at samle artikler, indlæg og mere, som kan opnå synlighed på søgninger i Google OG som samtidig giver dig linkværdi? Ja – det vidste du sikkert, men det ser ikke ud til, at mange danskere kender til netop det sted, som jeg vil lære dig at bruge i denne artikel.

8 Comments

Brug links rigtigt på Google Plus

Selvfølgelig er du i fuld gang med at bruge Google Plus – alt andet ville være utænkeligt for enhver, der arbejder med at forbedre synlighed online. Men har du tænkt over, hvordan du linker, når du linker til indhold fra dine posts på G+? Det er nemlig ikke helt ligegyldigt, hvordan du gør det. Rigtigt grebet an, får du faktisk linkværdi ud af dine links – og “forkert” grebet an bliver dine links forsynet med “nofollow”.

27 Comments

CURT?

Her i USA må vi heldigvis have våben til selvforsvar, og en af de talemåder, som tilhængerne af våbenlovene her har, er: “Våben dræber ikke mennesker – mennesker dræber mennesker”. Og det er faktisk sandt: Det er ikke værktøjet, der er noget galt med – men måden, det bruges på. En del SEO folk er arge modstandere af det tag, der kaldes for Canonical URL. Nogle af dem er det, fordi det er deres brand at være imod – andre fordi der er eksempler på, at det kan gå grueligt galt at bruge det tag. Men det er ikke tag’ets skyld, når det går galt – det er tumpede programmørers skyld.

11 Comments

Content Marketing hvad for en fisk?

Min branche – i bredeste forstand og forstået som reklamebranchen – er verdensmestre i at genopfinde sig selv og i at omhælde gammel vin på evindeligt nye flasker. Så er det indrømmet – på branchens vegne som helhed. Så er der sådan nogle udannede jydetampe som for eksempel mig, der efter bedste evne forsøger at fastholde, at en spade er en spade og ikke en jordudhulingsanordning. Og med den indledning vil jeg skrive noget om det nye sort: Content Marketing.

5 Comments

Forårsoprydning på hjemmeside og shop

Kan du huske, da Panda Update rullede ud i februar 2011? Det er nu to år siden, og det ser ud til, at mange har glemt den i større eller mindre omfang. I hvert fald er der ganske mange sites, der “forbryder” sig mod de elementære dele af det, som Panda algoritmen tager hånd om. Derfor tænkte jeg, at det er en god ide med en lille opfrisker, for det kan faktisk koste dyrt i placeringer, hvis du sjusker med kvaliteten af dit indhold og din opbygning.

45 Comments

Glædelig jul og godt nytår

Denne lille julehilsen er IKKE beskyttet – den kan alle læse. Og derfor kan alle inkl. Google også læse med i kommentarerne til dette indlæg. Så ved du det. Jeg vil blot sende alle medlemmer af e-universe.dk en varm tak for året, der snart er slut. Mange medlemmer er meget aktive her og på forum, […]

7 Comments

Video SEO

Video er et hamrende stærkt værktøj på nettet – det er jo ikke for sjov, at YouTube er verdens næststørste søgemaskine, vel? Og en video ude i søgeresultaterne i Google trækker altså masser af trafik. Men hvordan bliver du synlig i Google og på YouTube med dine videoer? Det får du svarene på her – som sædvanligt uden en masse udenomssnak.

32 Comments

Rel Next og Rel Prev tags

Tilbage i 2011 lancerede Google brugen af de såkaldte rel next og rel prev tags, der er beregnet til at lære søgemaskinerne, hvordan indhold, der er spredt ud over flere URLs hænger sammen. På mange måder SKULLE effekten af disse tags være som ved brugen af Canonical URL Tag, men virkeligheden (og den er jo klog) har vist, at det ikke fungerer lige godt altid. Og inspireret af et par oplevelser de seneste uger med netop dette tag har jeg lavet denne video, der forhåbentlig kaster lidt lys over sagen.

16 Comments