Velkommen til e-universe.dk

Ideer til Content Marketing

Content Marketing – eller indholdsmarkedsføring om du vil – er mere i fokus nu end nogensinde. Og det er ikke helt uden grund. Dels er det en fremragende måde at få indgående og naturlige links på, og dels er det faktisk en yderst effektiv metode til at etablere sig som en ressource på sit område. Faktisk skrev jeg om det for næsten et år siden her på e-universe: https://www.e-universe.dk/content-marketing, og for ikke så længe siden udgav jeg en artikel og en video fra den navnkundige Anders Saugstrup om emnet Content Marketing på dansk. I denne artikel vil jeg forsyne dig med en række overordnede ideer til, hvad du kan skrive om – eller på anden måde fremstille indhold, der reelt kan hjælpe dine potentielle kunder og dermed dig.

9 Comments

Mærker og sidetitler

Unikke sidetitler – den har du jo hørt mange gange før. Men hvad gør du, når du har en webshop med måske 100 produkter fra samme kendte brand? Skal hver sidetitel så helst starte med navnet på det brand? Eller modellen? Og kan du komme i knibe, hvis du kombinerer med generiske ord i sidetitlerne? Mange spørgsmål – og heldigvis er der ret klare og entydige svar på dem. Eneste lidt trælse ting er, at der er er stor risiko for, at mange nu kommer på arbejde med at ændre sidetitler – men hellere det end at få høvl af konkurrenterne, ikke?

16 Comments

Microdata markup i Google

Microdata… Muligvis kender du til det allerede, men det er jo ikke ensbetydende med, at du benytter dig af det. Og det er faktisk en skam, for at implementere Microdata Markup på din hjemmeside / shop har en masse fordele og absolut ingen ulemper. Nogle CMS kan det fra fødslen, men det er godt nok de færreste (endnu), og det er nok den manglende “nemme tilgang”, der har afholdt så mange fra at benytte markup på deres site. Det er der bare ingen grund til, for du kan faktisk gøre det ganske nemt! I denne artikel vil jeg dels fortælle om emnet, om et intet mindre end genialt plugin til Wordpress og om Googles eget tool til markup.

7 Comments

Google Hummingbird

Som du spørger, skal du få svar – sådan har Google nok tænkt under udviklingen af den såkaldte Hummingbird algoritme, der over den seneste tid er implementeret over hele verden. Google har gået ganske stille med dørene under implementeringen og først for nyligt meldt ud, hvad de har puslet med. Og altså hvad de har […]

19 Comments

Not Provided

Så skete det endelig… Not Provided er det eneste “søgeord”, du kan se i Analytics. Hvad vi har “frygtet” i et års tid, er nu blevet til virkelighed: Google leverer ikke længere de søgeord, der via organisk søgning fører til trafik til Analytics. Eller til noget som helst andet for den sags skyld. Og det betyder, at du med ét slag er berøvet viden om, hvad det er for søgninger, der giver trafik og konverteringer til din hjemmeside. Eller er du nu også det?

7 Comments

Mobil SEO

Andelen af gæster fra mobile enheder på stort set alle websites er i voldsom stigning – vi benytter ganske enkelt vores Smartphone eller Tablet i stadigt stigende grad til at gøre vores “ting og sager” på nettet. Og det har ret stor betydning for din hjemmesides fremtid, for hvis den ikke fungerer tilfredsstillende på en mobil enhed, mister du salg. Så enkelt er det. I denne artikel vil vi se lidt på nogle af punkterne i forbindelse med SEO og mobile enheder – og så må kommentarer og spørgsmål efterfølgende tage os ud i detaljerne. Her får du metoderne inkl. koder til googlebot-mobile.

6 Comments

G+ post – sådan gør du

Som medlem på e-universe.dk er du naturligvis allerede aktiv G+ bruger, og derfor vil jeg give dig nogle tips til at skrive et indlæg på G+, så det får maksimal effekt for dig. Og det kan altså betale sig at gøre det rigtigt! Vi kan nu med sikkerhed slå fast, at en god post på G+ giver en meget hurtig indeksering i Google, giver masser af trafik og sørme også et eller flere gode links med dofollow og hele molevitten. Lad os derfor tage et kig på i hvert fald én god måde at opbygge et indlæg, der giver opmærksomhed, delinger og masser af plusser.

17 Comments

Afdelingssider på en hjemmeside

Hvordan optimerer du bedst muligt, når situationen er den, at du skal være synlig på samme generiske søgeord koblet med et bynavn? Det får jeg en del spørgsmål om, og emnet er behandlet i SEO-LEX. Nu tager vi en kort video med grundprincipperne her – og så kan du jo ellers skyde løs med spørgsmål i kommentarerne. Under videoen finder du nogle gode links at arbejde videre med.

6 Comments

Linkbuildingbogen

Måske har du allerede hørt om den? Min kollega i branchen, Henrik Bondtofte, har skrevet en bog specifikt om linkbuilding. Det er en rigtig god bog for alle, der er på lidt over begynderniveau – og der er faktisk vildt mange gode tips og tricks til dig i den.Jeg har vredet armen om på ryggen af Henrik, og det har betydet:

Som medlem af e-universe.dk får du selvfølgelig en rabat på bogen. Og da jeg er tidligere nordjyde, er det der med moms ikke lige min kop te. Derfor er rabatten på Linkbuildingbogen på 25%! Det er da alligevel noget, ikke? For at få rabatten skal du blot følge dette link:

11 Comments

Artikeldatabaser?

Virker artikeldatabaser i forhold til linkbuilding? Kan de skade mit site? Og hvis jeg vil bruge dem – hvordan gør jeg det så bedst? Det er de spørgsmål, jeg har fået om emnet, og lad mig her give mit input til den sag. Bemærk, at der ikke er tale om et endegyldigt svar – for sagen er jo, at Google i den grad ryster med posen, og hvad der er virkningsfuldt i dag, kan være uden virkning om et halvt år. Men med udgangspunkt i dagens viden kommer her: Virker artikeldatabaser?

4 Comments