Velkommen til e-universe.dk

Panda 4.0 Update

Forleden rullede Google endnu en opdatering til Panda ud – også kaldet Panda 4.0. Måske har du intet bemærket – eller måske er dine placeringer faldet? Eller ligefrem steget? Lad os her tage et hurtigt kig på, hvad du kan og skal gøre, hvis din trafik og dine placeringer er faldet.

11 Comments

Gratis tekstforfatning

Du ved det godt, og du hører om det hele tiden, når du læser med på G+, læser SEO blogs og deltager på konferencer: Indhold – eller content som det hedder øst for Valby Bakke – er vejen til himmeriget for din hjemmeside / shop. Jo mere jo bedre – i store træk. Og du plages af sort samvittighed over, at du ikke får skrevet bare en brøkdel af alt det indhold, du så gerne ville have på dit site. Og hvad ligner det også, at du ikke lige får høvlet en 8-9 gode artikler a 5-700 ord af, når du sent om aftenen er færdig med detaljer som at få sendt varer afsted, besvare emails og passe familien?

Kan du nikke genkendende til det, er du medlem af en gruppe, der vel tæller omkring 90% af alle hjemmesidejere. Men det er ingen sovepude, for indhold skal dertil, og det skal være indhold, der er skrevet i kundernes sprog med brug af kundernes termer. I dette indlæg får du en ide til at få masser af lige præcis den type indhold foræret – og stort set gratis. Lyder det interessant?

7 Comments

Duplicate Content myter og facts

Et af de områder inden for SEO, der virkelig skaber forvirring, myter og sludder er Duplicate Content – herefter forkortet til DC. Området er ikke det mest gennemskuelige, og der er en del gråzoner, der blot føjer endnu mere tvivl til. Nogle tror, at menuer bidrager til DC, mens andre hårdnakket påstår, at DC slet ikke er et problem overhovedet. Men hvad er sandheden om DC, der – indrømmet – kan indeholde nogle gråzoner, hvor vi skal gætte lidt baseret på erfaring? Heldigvis er det muligt at beskrive en tæt på 100% præcis forklaring, og mon ikke det er på tide, at vi gør det til medlemmerne her på e-universe?

7 Comments

Lidt om det nye e-universe

Så er det nye e-universe.dk lanceret og jeg vil gerne dele lidt nærmere hvad der er sket af tiltag på hjemmesiden. Først og fremmest redesign Temaet trængte til en seriøs opdatering, og der er nu et custom tema bag hjemmesiden baseret på Bootstrap. Det visuelle kan du selv opleve, men funktionalitetsmæssigt er der sket en […]

6 Comments

4 simple ting du skal gøre

On-page SEO er jo den optimering, du foretager på selve siden. Enten på den enkelte URL eller hele sitet som helhed. Og i en verden, hvor mange stadig tror, at linkbuilding er den hellige gral, er det et alt for forsømt område. I denne artikel vil jeg give dig fire simple ting eller tips, om du vil, der kan gøre en stor forskel. Det er helt basale ting, men tro mig: Mange sites kunne have gavn af disse fire ting. Lad os tage et kig på de fire områder, hvor du med en ret beskeden indsats kan gøre en hel del.

12 Comments

3 skarpe til Screaming Frog

Som det vist er de fleste medlemmer bekendt, er jeg fuldstændigt afhængig af værktøjet Screaming Frog SEO Spider. Jo mere jeg arbejder med det, jo mere begejstret bliver jeg – og der er så mange muligheder i det, der først går op for mig, efterhånden som jeg bruger det. I denne artikel vil jeg dele tre finurlige og supersmarte muligheder med dig.

12 Comments

Bedste sidetitelværktøj

Sidetitler… Ofte sørgeligt forsømte, uudnyttede og intetsigende. Selvfølgelig ikke DINE sidetitler, vel? Men alle de andres – eller nogle af dem i hvert fald. Siden Google redesignede SERP, er der sket det, at de gode gamle regler om, at hele sidetitlen vises i SERP, hvis du holder dig under de 70 anslag, ikke længere gælder. Nå for den da! Hvad så? Nu handler det om pixels – bredden måles simpelthen i pixels, og hvem kan finde ud af det? Måske så du mit gratis værktøj til at teste dine sidetitler her: http://www.concept-i.dk/#titel

Mit absolutte yndlingsværktøj til analyse af hjemmesider er lige kommet med en opdatering, der i den grad fik julelysene tændt i mine øjne. Og det vil jeg lige vise dig her.

11 Comments

Hashtags på Google Plus

Vi er vist langt forbi den tid, hvor fornuftige mennesker er i tvivl om, hvorvidt der er gevinst i at benytte Google Plus. Og netværket udvikler sig til stadighed med nye muligheder og funktioner. I dette indlæg vil jeg dog ikke skrive om nye tiltag men i stedet friske dig op på en meget forsømt mulighed i Google Plus: Brugen af hashtags! Dem er der faktisk ikke så mange danske G+ brugere, der benytter sig – og det er en skam! Lad os se, om ikke vi kan inspirere dig en smule til at komme i gang med at bruge hashtags på Google Plus nu.

2 Comments

Produktvarianter og Duplicate Content

Jeg har fået et spørgsmål pr. email om problemstillingerne med duplicate content, når man har mange (rigtigt mange) varianter af samme produkt i sin webshop. Og det er altså et problem, der ses ofte – og som kun alt for sjældent håndteres af webshopudbyderne. Herunder kan du læse den mail, jeg fik, og jeg tror, at du som shopejer kan nikke genkendende til det. Men kig nu med, selvom du ikke har en webshop, for vi kommer vidt omkring i videoen, der besvarer spørgsmålene.

2 Comments

Pas på de store

Der er mange systemer på markedet – både til shopløsninger og til “almindelige” hjemmesider, og når en virksomhed skal vælge et CMS, er det meget ofte størrelsen på CMS firmaet, der er en afgørende faktor ud fra devisen om, at er de store, må de jo være gode. Sådan er det bare langt fra altid, og desværre sendes der masser af nye løsninger online, der er så fejlbehæftede i SEO henseende, at det næsten er uartigt. I dette indlæg vil jeg give dig nogle ting at kigge efter – og det kan desværre ikke ske uden at give nogle eksempler. Mit mål er ikke at hænge nogen til tørre – men at oplyse. Og firkantet sagt: Hvis man som CMS og/eller webbureau vælger at sende de i artiklen her nævnte fejl ud på markedet, har man vel fortjent det.

13 Comments